Marketing is niet meer weg te denken uit de strategie van je onderneming. Als MKB'er wil je jouw budget effectief inzetten, dus zoveel mogelijk conversies behalen. Met data driven marketing en een datagedreven website wordt dit mogelijk.
Data Driven Marketing is een methode om data en analyses te gebruiken om marketingbeslissingen te nemen. Door het gebruik van marketing analytics worden je beslissingen beter en daardoor je marketingcampagnes effectiever.
Veel ondernemers gebruiken al meerdere tools voor hun marketing. Met data driven marketing breng je gegevens uit deze tools samen tot eenduidige inzichten. Door het samenbrengen van gegevens ben je ook in staat Machine Learning toe te passen. Hierdoor bespaar je tijd en geld op A/B testing.
Marketing Analytics is een onderdeel van data driven marketing. Met Marketing Analytics gebruik je data uit je marketingresultaten om inzicht te krijgen in welke marketingacties succesvol waren en waarom. Met datagedreven marketing kan je nog een stap verder gaan: vooraf voorspellen of een marketingactie effectief gaat zijn of niet. Vooraf de effectiviteit van acties voorspellen is een vorm van Predictive Analytics en dit is een trend binnen Data Driven Marketing. Bekijk hier deze en de andere 4 trends van Data Driven Marketing voor het MKB.
Marketing Automation levert je bedrijf omzet en conversies op, maar bespaart je tegelijkertijd veel tijd. Door geautomatiseerde conclusies te halen uit de marketingresultaten kunnen gepersonaliseerde acties ondernemen worden. Zoals geautomatiseerde e-mailcampagnes, advertenties, vouchers of pop-up meldingen op je website.
Met A/B testing voer je tegelijkertijd twee versies van dezelfde marketingactie uit, zoals voor een webpagina. Vervolgens vergelijk je de resultaten om te achterhalen welke versie het beste presteert. Hierdoor kan je bijvoorbeeld je website verbeteren of advertentieteksten. Het nadeel is dat je tijd en geld in beide versies van de A/B test moet steken en vervolgens de resultaten moet afwachten.
Door A/B testing te vervangen door Causal ML (Machine Learning) los je dit op. Met Causal ML verzamel je doorlopend data van je gebruikers en marketingtools en gebruik je dit om een Machine Learning model te trainen. Dit model maakt vervolgens vooraf voorspellingen over de effectiviteit van een te nemen marketingactie.
Wij helpen je datagedreven marketing te realiseren en bij het bouwen van een datagedreven website. We werken onder andere met:
Al voorzien van een goede website of webshop, maar je marketingbudget effectiever inzetten en het aantal conversies verhogen? Wij maken jouw marketing datagedreven.
Ben je toe aan een moderne datagedreven website? We bouwen een data driven website voor je, inclusief data driven marketing integraties.